Історія колекції натюрморту Запорізького художнього музею починається з картини “Квіти” (1890-1900-ті) чудового українського живописця Сергія Івановича Світославського (1857-1931). Киянин, освіту отримав у Московському училищі живопису, скульптури та архітектури, де його викладачами були О.Саврасов, В.Перов, І.Прянішніков і В.Полєнов. За свої успіхи був помічений П.Третяковим, який придбав пейзаж учня “З вікна Московського училища живопису” (1878). Дружба з І.Левітаном, К.Коровіним, вступ до Товариства пересувних художніх виставок, спілкування з талановитими українськими художниками В.Орловським, С.Васильківським, П.Левченком — все це відбилося на його творчості, сформувало його у великого майстра реалістичного пейзажу.
Натюрморт “Квіти” був написаний в невеликій садибі художника на тихій Куринівці (околия Києва), це місце було для нього постійним джерелом натхнення. Відомо, що після подорожі у 1890 і 1900 роках до Середньої Азії і поступового відходу С.Світославського від пересувників (остаточно це відбулося у 1901 році), його живописне письмо стало більш вільним, яскравим, соковитим. Художник опановує можливості пленерного живопису у передачі світло-повітряних ефектів і яскравого кольорового багатства. Натюрморт написаний пастозними мазками і звучними кольоровими сполученнями. Легко і віртуозно зображені щойно укладені у світло-жовту плетену корзину оберемки квітів з темно-зеленим листям; свіжі червоні, жовті, білі, жовтогарячі жоржини і ті, що лежать на дерев'яній стільниці; і сіро-блакитна стіна хати. У простому природному мотиві у С.Світославського звучить його освідчення у коханні до рідної природи.
Людмила Травень