У 14 столітті, слово «карантин», у перекладі з італійської, означало «час, що триває сорок днів». Сподіваймось, що наш карантин не буде тривати довше. Але, поки ми вимушені роз’єднуватись фізично, закликаємо поєднатися духовно. Запорізький обласний художній музей продовжує розповіді про картини художників, які зберігаються у фондах.
Запорізький живописець Георгій Колосовський (1913-1988) визнаний майстер пейзажу. Його творчість охоплює значний і важливий період у становленні запорізької пейзажної школи. Два його твори «Ранок» і «Рибацька зоря» 1970-х років прекрасно характеризують митця.
Народився він на Миколаївщині у місті Первомайську, де отримав перші уроки малювання у іконописця Івана Зозулі. У 1935 році закінчив Одеський художній інститут. Його вчителями були П.Волокідін, Т.Фраєрман, А.Шовкуненко.
Величезний вплив на подальший творчий шлях мала щаслива зустріч молодого художника звідомим пейзажистом, учнем І. Левітана, Л. Туржанським. Відбулась вона у 1943 року, в Нальчику, коли Г. Колосовський служив у армії за часів ІІ Світової війни. Під час недовгого, але дуже значущого спілкування і спільної роботи на натурі, сформувався творчий напрямок художника Георгія Колосовського – пейзажний етюд і пейзажна картина.
Приїхавши 1945 року до Запоріжжя, як один з небагатьох у нашому місті членів Спілки художників України, він очолює роботу по створенню Товариства Художників, а потім і Обласної організації Спілки художників УРСР. Бере участь у республіканських виставках, влаштовує персональні (1963, 1969 року).
Георгій Колосовський працював багато і плідно, часто організовував колег у творчі поїздки. Його роботи мають властивий духу часу однаково романтичний погляд як на красу незайманої природи, так і на індустріальні пейзажі. Творчий шлях художника був різноманітним і складався з кількох періодів. У живописі часом тональному, часом декоративному, він неодмінно прагнув до наявності у пейзажах простору, повітря, руху. Чітка ритмічна будова композиції підкреслює структуру образу виразним і завжди точно знайденим мазком. Майстер торкається полотна або м’яко, з ледь помітною доречною рельєфністю, або широким контурним мазком, який підкреслює своєрідність природного мотиву і стану душі художника.
Невіддільним від вдачі Г.Колосовсього є його дар вчителя. У нього була потреба спілкування, ділитися з молодшими колегами набутим досвідом. Можна назвати цілий ряд художників, які формувались під його впливом: Є.Чуйков, В.Гайдук, А.Фомін, М.Акіньшин, М.Пашканіс.
Запорізький обласний художній музей зберігає 62 твори художника – лише невелика частина його спадку. У музеї залишилась колекція талановитого художника, який зумів показати у своїй пейзажній творчості своєрідність нашого індустріального міста і хвилюючу красу запорозької землі, майстра, чий живопис залишив одну з яскравих сторінок в українському мистецтві ХХ століття.